Λίγο πριν εκπνεύσει, στις 30 Νοεμβρίου, το χρονικό περιθώριο που είχε δοθεί εξαρχής στις επιχειρήσεις ώστε να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία της «μόνιμης μείωσης τιμής», τα προϊόντα που ήδη περιλαμβάνονται στο μέτρο το οποίο εφαρμόζεται στα σούπερ μάρκετ, πλησιάζουν τα 1.000.
Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στην ΕΡΤ, συνολικά 948 προϊόντα από 80 προμηθευτές συμμετέχουν στο μέτρο, το οποίο προβλέπει τη δέσμευση από πλευράς των επιχειρήσεων για μείωση της τιμής τους κατά τουλάχιστον 5% για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 6 μηνών. Ο κ. Σκρέκας εκτίμησε πως τις επόμενες μέρες οι καταναλωτές θα δουν σταδιακά 1.000, συνολικά, προϊόντα με μειωμένη τιμή ενώ σημείωσε πως σε αρκετές περιπτώσεις οι επιχειρήσεις προχωρούν σε μειώσεις άνω του ελάχιστου ορίου του 5%, αναφέροντας το παράδειγμα μεγάλης εταιρείας η οποία, όπως είπε, έκανε μειώσεις της τάξεως του 13% έως 25% σε προϊόντα της.
Το μέτρο της «μόνιμης μείωσης τιμής» και η εφαρμογή του, βρέθηκε μεταξύ άλλων και στο επίκεντρο της συνάντησης που είχαν τη Δευτέρα ο υπουργός Ανάπτυξης με εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας.
Στη ίδια συνάντηση συζητήθηκε ακόμη το «Καλάθι των Χριστουγέννων» το οποίο αναμένεται να εφαρμοστεί στα σούπερ μάρκετ για περιορισμένο χρονικό διάστημα, όπως και πέρσι, την περίοδο των γιορτών, με στόχο τη συγκράτηση των τιμών. Πρόκειται ουσιαστικά για το «Καλάθι του νοικοκυριού» εμπλουτισμένο με προϊόντα αυξημένης ζήτησης που «συνθέτουν» το χριστουγεννιάτικο τραπέζι των καταναλωτών. Την περασμένη χρονιά αυτά ήταν η γαλοπούλα, το μοσχάρι, το τσουρέκι, η βασιλόπιτα και η σοκολάτα.
Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Ανάπτυξης βρίσκεται σε «ανοιχτή γραμμή»« επικοινωνίας με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και αλλά και τους προμηθευτές σχετικά με την νομοθετική ρύθμιση που προωθεί για αντιμετώπιση των πλασματικών προσφορών στα ράφια. Ο στόχος από πλευράς υπουργείου, όπως έχει επισημανθεί είναι να μπει μια «τάξη» σε ό,τι αφορά τις προσφορές και παράλληλα «φρένο» στις παραπλανητικές τακτικές στις προωθητικές ενέργειες, ώστε τα προϊόντα να διατίθενται σε μία μόνιμη χαμηλή τιμή, ανεξαρτήτως των όποιων προσφορών επιθυμούν οι επιχειρήσεις να κάνουν στη συνέχεια. Εκείνο που σύμφωνα με πληροφορίες, αναζητείται στο πλαίσιο των συζητήσεων αυτών είναι ο τρόπος και διαδικασία ώστε να επιτευχθεί ο στόχος για «καθαρές και ουσιαστικές προσφορές» στα προϊόντα.